Direktlänk till inlägg 21 januari 2016

Nattugglan alá chronicwarrior

Av Sabina H.Lindquist - 21 januari 2016 00:56

Att leva med bl.a fibromyalgi som jag gör, är en av de många "side-effects" föga förvånande; sömnstörningar. 

Det tar lång tid för mig att somna oavsett vad jag gör....och ja jag har testat allt faktiskt...mindfulness, chantning (eller hur det stavas inom buddismen och då är jag ingen buddist heller), sömntabletter osv. 


Sedan har vi förstås den kroniska tröttheten ovanpå det....så det resulterar i att det är ett rent helvete att klara av att vakna samt komma upp snabbt på mornarna. De flesta mornar måste min make hjälpa mig upp, stötta mig till toaletten och sen tillbaka till sängen så att min kropp långsamt får anpassa sig till att "vakna"....hjärnan, övriga muskelpartier och lemmar på kroppen. 


Däremot har jag i alla fall, tack vare en vän inom medicinsk laserterapi, lärt mig den enorma betydelsen av att inta pulvermagnesium (vilken jag kommer att återkomma till en annan dag). Men tack vare det pulvret i alla fall kan jag lättare somna och den hjälper väldigt bra mot min IBS (irritable bowel syndrom) och den lättar på fibromyalgiskoven med emellanåt. Så stort plus+! 


Det blev ett långt första inlägg och jag känner hur kudden, John Blund och magnesiumet kallar på mig nu.
Så nattinatt!





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sabina H.Lindquist - 26 april 2017 08:22

Det är ett bra tag sedan jag skrev här och mycket har hänt ända fram tills nu.    Jag har lyckats examinera mig som certifierad laserterapeut, trots alla "bumps in the road" som jag har upplevt under alla mina år som Chronicwarrior.  Jag har äv...

Av Sabina H.Lindquist - 8 juli 2016 13:15

Nu har det sådär varit en lång tid med mycket hinder och motgångar och jag kände spontant för ett litet tag sen att jag behövde unna mig något nytt så det blev ny hårfärg och så kicka igång min motivation för träning igen.....(är jäkligt tungt att mo...

Av Sabina H.Lindquist - 13 maj 2016 11:06

Jag har inte bloggat på länge nu....och vet inte riktigt vart jag ska börja. Så många saker har hänt....så många motgångar att jag knappt vet varken ut eller in längre.   Först och främst dog min farmor 2016-03-08, hon blev nästan 96 år förviss...

Av Sabina H.Lindquist - 8 februari 2016 08:57

Riktigt illa skov-dag idag.....men kände ändå att jag ville låta mina djävulska onda händer och fingrar få jobba av sig lite på bloggen.    Det slog mig för att tag sedan vad jag har förändrat mig i utseende, tänk och sätt att agera utifrån situa...

Av Sabina H.Lindquist - 2 februari 2016 08:00

När jag brukar ha en riktig "skitdag" rent ut sagt brukar mitt hjärta lättas av att jag får pyssla om mig själv lite extra....bli lite mer fåfäng än vad jag brukar vara och bara tänka på mig själv ett tag.  Så igår var en sådan dag och då var min m...

Presentation


Jag är en 28-årig, snart skild kvinna som så många andra människor dagligen försöker att leva ett någorlunda fullgott liv trots dem kroniska sjukdomar som präglar det.
Det här helt enkelt vägen till mitt liv!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Copyright by Sabina

Alla dem bilder utan någon specifik angiven referens är mina egna. 

Övriga hänvisas alltid till källa. Om ni vill dela någon av mina bilder måste ni hänvisa till min bloggadress. 

chronicwarrior.bloggplatsen.se 

Lämna gärna ett meddelande :)

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<<
Januari 2016 >>>

RSS


Skapa flashcards