Alla inlägg under februari 2016

Av Sabina H.Lindquist - 8 februari 2016 08:57

Riktigt illa skov-dag idag.....men kände ändå att jag ville låta mina djävulska onda händer och fingrar få jobba av sig lite på bloggen. 


Det slog mig för att tag sedan vad jag har förändrat mig i utseende, tänk och sätt att agera utifrån situationer...särskilt när jag satt och kollade igenom bilder som jag avsätter tid för ibland. Hittade två bilder på mig själv, ett från sommaren 2011 och ett från januari 2016.


Jag har för det första sedan 10 års ålder aldrig känt mig fin eller allra minst vacker som person....folk har mer eller mindre alltid haft något negativt att säga om mitt utseende i alla dessa år så det är inte så konstigt att självkänslan varit urusel på sina håll pga. det. 


Sedan att folk klankade mig som person också....bidrog till ett djävligt dåligt mående med. 

Höll på och självömkade mig själv i många år för det tills jag en dag och tror det var när jag väl började på högskolan, att jag liksom tröttnade på det....på att först och främst bry mig om vad folk tyckte och ansåg om mig samt att jag valde (för förstås har man alltid ett val att endera välja att ta till sig skit eller inte...vi behöver inte bli dem personer som folk försöker skapa oss till) att inte vilja lägga ner så mycket energi på det....helst ingen alls...men det är något som jag fortfarande jobbar på och får nog fortsätta jobba på ett bra tag. Man kan inte förändra ett tankesätt bara på en dag, utan det kommer över tiden. 


Hur som helst sedan jag började på högskolan så har jag själv skapat mig verktyg för att känna mig vackrare, starkare och smartare som person......genom att suga i mig varje enskild komplimang jag någonsin har fått som person, växa och utvecklas utifrån det....samt spela dum ofta inför narcssistiska människor som tränger sig på mig och tror att de kan hämta något utifrån mig. En tjänst, lite energi eller vad som helst som de tror att de kan få av mig. För en sak har jag lärt mig att det bästa sättet att bli av med människor är att visa ett ointresse för dem. Fast så diskret att det är dem som tröttnar och tycker att man är en tråkig stel person till slut. 
Slipper bli så väldans mycket diskussioner då om vem som har "gjort" fel gentemot vem egentligen då.....för narcissister älskar att få sista ordet inom dispyter och ger man dem inte den tillfredsställelsen så tröttnar dem. Bra knep att bli av med energitjuvar ;-P 


Så idag kan jag nog mer och mer kort och gott säga att jag är påväg dit jag vill nå....även om jag har en lång väg kvar. Men det är en sjujädra bra start att börja med i alla fall ;D


2011                      2016

   



#livet #personligutveckling #attvaranöjdmedsigsjälv 

#bliavmedenergitjuvar #hittasigsjälv #plussizemodel #förändring  

#bodypositive #sitträttajag 



Av Sabina H.Lindquist - 2 februari 2016 08:00

När jag brukar ha en riktig "skitdag" rent ut sagt brukar mitt hjärta lättas av att jag får pyssla om mig själv lite extra....bli lite mer fåfäng än vad jag brukar vara och bara tänka på mig själv ett tag. 

Så igår var en sådan dag och då var min make så rar att jag fick unna mig en härlig manikyr....känner mig alltid lite extra fin då och sedan på kvällen hade mitt instagramkonto uppmärksammats av en värd för ett "bodypositive" konto som bad mig om några bilder till det så det blev att slänga på sig finkläder och högklackat och posá för fullt :P

Så det blev energiboozt där för stunden, även om det straffade sig idag med skov nu på morgonen....jaja...vad är livet utan lite glamour? Färglöst och tråkigt tycker jag :) Så glamourisera mera hörrni ;D <3


Ni som vill checka in mitt instakonto så heter jag, Sabina.H.Lindquist, där :) Varmt välkomna!


   



Av Sabina H.Lindquist - 2 februari 2016 07:31

 


Den här bilden cirkulerade ett tag på facebook och jag bara fastnade för den...den summerar känslan av smärta så bra. <3


(Bilden är med andra ord inte min så tar ingen som helst anspråk på den, men vet tyvärr inte vem som skrivit den från första början....hittade den själv på någon fibromyalgigrupp-sida på facebook där folk allmänt hade delat den). 

Presentation


Jag är en 28-årig, snart skild kvinna som så många andra människor dagligen försöker att leva ett någorlunda fullgott liv trots dem kroniska sjukdomar som präglar det.
Det här helt enkelt vägen till mitt liv!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Copyright by Sabina

Alla dem bilder utan någon specifik angiven referens är mina egna. 

Övriga hänvisas alltid till källa. Om ni vill dela någon av mina bilder måste ni hänvisa till min bloggadress. 

chronicwarrior.bloggplatsen.se 

Lämna gärna ett meddelande :)

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

RSS


Skapa flashcards